top of page

טיפים מהאוכל אל האושר....

כחובבת מחקרי אושר אני נהנית להביא לכם פתרונות פשוטים בהישג יד, שיכולים לרומם לכם את מצב הרוח, את המחשבות החיוביות את תחושת הרוגע.


מאוכל לאושר
מאוכל לאושר

המחקר המדעי יכול להאכיל אתכם כל הדרך אל האושר ואם אתם זקוקים לדחיפה קלה נוספת אל האושר, הבאנו לכם פתרונות של חוקרים מהשנה האחרונה. תופתעו לשמוע שהדרך אל האושר עוברת במסלול של מערכת העיכול ישירות אל המוח דרך מתווכים במערכת העיכול, כפי שמצאו חוקרים שווייצרים מהמחלקה לפסיכיאטריה ולגסטרואנטרולוגיה שבמרכז הרפואי האוניברסיטאי בבזל.


מה חקרו ומצאו החוקרים?

החוקרים סקרו את כל המחקרים התזונתיים שעונים על קריטריונים מדעיים ועוסקים בקשר בין תזונה למצב הרוח. מסתבר שחומרים המופרשים במערכת העיכול כולל הורמונים, נוירוטרנסמיטרים, וסוגי חיידקים פרוביוטיים במערכת העיכול, משפיעים על העברת מסרים ישירות אל המוח.


אומנם המרחק בין שני האיברים הוא גדול אך התקשורת ביניהם מהירה, בדומה לשיחת טלפון לחו"ל, המרחק גדול אך השיחה מגיע ליעדה במהירות דומה לשיחה מקומית. למעשה בחירת מזונות נכונה מספקת חומרי הזנה לחיידקי מערכת העיכול, המפרישים בשרשרת מזון זו חומרים שמזינים את תאי מערכת העיכול, המפעילים מנגנון העברת מסרים למוח, לאיזון מצב הרוח, לרגיעה, למחשבות חיוביות, לתאבון ושובע, ולאיזון מטבולי לסוכרת והשמנה. מנגד ליקוי בתפקוד מערכת העיכול, הפרעות עיכול, מיעוט חיידקים פרוביוטיים, ריבוי חיידקים מזיקים, שמרים ופטריות, ירידה בתפקוד והולכת מסרים עצביים במערכת העיכול, מעלה את הסיכון להפרעות באיזון מצב הרוח, מחשבות חיוביות, אכילת יתר והפרעה מטבולית.


כנקודת פתיחה מציינים החוקרים שתוספת של סידן, כרומיום, חומצה פולית, חומצות שומן אומגה 3, ויטמין D, B12, אבץ, מגנזיום, חיידקים פרוביוטיים בצורה שקולה מותאמת אישית, יכולים להפחית סיכון ולשפר מצבי דיכאון וחרדה. כמו כן מצאו החוקרים שנבדקים שתזונתם כללה שמן זית, דגים, פירות, ירקות, אגוזים, שקדים, זירעונים, גרעינים, קטניות, בשרים לא מעובדים, מוצרי חלב דלי שומן, מוצרי חלב עשירים בחיידקים פרוביוטיים, היו בסיכון נמוך יותר לפתח דיכאון ובסיכוי גבוה יותר לשפר את תופעות הלוואי של דיכאון וחרדה במהלך טיפול. מנגד נבדקים שתזונתם כללה משקאות מתוקים, מזון מעובד, מזון מטוגן, בשרים מעובדים, קמחים לבנים, מוצרי חלב עתירי שומן, ביסקוויטים, חטיפים, מאפים, היו בסיכון גבוה יותר לסבול מדיכאון וחרדה.


לסיכום:

קשר טוב יותר בין מערכת העיכול למוח, יכול להפחית את הצורך או את המינון של הטיפול התרופתי במצבי דיכאון וחרדה. פנו לדיאטנית שתשפר את התקשורת שהתקלקלה במסלול זה, ולא חשוב מה הייתה הסיבה שהתקלקלה. בחירת המזונות והתוספים הנכונים לכם אישית, יכולה לשפר את התשתית הפיזיולוגית לאיזון מצב הרוח, סוגי מחשבות, רוגע, שליטה בתאבון, ולסלול דרך לחוות רגעי אושר. מרגישים שאתם זקוקים לליווי אישי על מנת להצליח ולרדת במשקל ובהמשך לשמור עליו לאורך זמן?  לתאום פגישה איתי התקשרו כבר עכשיו: 03-7620620 | 052-2335502 .


ד"ר ברוריה טל - טל הבריאות, המרכז לתזונה נכונה.

37 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page