top of page

דיאטה לאחרי החגים

כשאתם נמצאים בים ובא גל גדול, יש לכם שתי אפשרויות.

1. להוריד את הראש ולתת לגל לעבור.

2. להמשיך לעמוד ולקבל מכה שתפיל אתכם מהגל הגדול.

מה עדיף?

האפשרות הראשונה.

דיאטה לאחר החגים
דיאטה לאחר החגים

כשלומדים לתמרן בין אתגרים, מצליחים לחמוק בצורה חכמה ממכות.

כדי להתמודד עם האתגר להיפטר מהבטן שגדלה במהלך החגים, רשמו לעצמכם מה שלושת הסיבות שבגללן אתם רוצים להוריד משקל. לאחר מכן רשמו מה שלושת הקשיים שבולמים אתכם מהורדת משקל.

כשתתבהר לעצמכם התמונה של מה אתם רוצים, ותתחברו לקשיים שלכם, רשמו מ 1-10 כמה אתם מוכנים להתאמץ ולהשקיע בבחירת האוכל שיביא אתכם לתוצאות שאתם שואפים. 

התשובות שתתנו לעצמכם יתנו לכם את הכוח והיכולת להשיג את המשקל שתרצו להגיע.

לאלו מבניכם שנושאים עודף משקל גבוהה, יכול להתאים שיטת Intermittent Fasting שפירושה בעברית צום לסירוגין. בשיטה זו מומלץ פעמיים בשבוע לא רצופים, לאכול ארוחת בוקר משביע ולאחר מכן לשתות מים, תה, קפה ללא חלב ללא סוכר, סודה, ולחזור לאכול רגיל למחרת בבוקר. הקושי בשיטה זו הוא בעיקר בערב.

הפתרון יכול להיות אכילת קוביות קרח, או אכילת ביצה, או מזון בשרי או דגי שאינו מכיל פחמימות.

לאחר כשמונה עשרה שעות, שהמוח אינו מקבל מזון פחמימי, מתחיל תהליך בו מתפרק השומן הבטני, נוצרים קטונים, שמספקים אנרגיה למוח במקום גלוקוז שמקורו ממזון פחממי. היתרון בשיטה זו ששאר הימים האכילה יותר חופשית מדיאטה קפדנית, ואפשר להיות  יותר קל בבחירות התזונתיות.

וידוי אישי, זו השיטה היחידה שעזרה לי להיפטר מהשומן הביטני שטיפחתי במהלך השנים.

גם אם הייתם באירוע ואכלתם את העוגה המהממת שהכינה ונסה שעלתה מצרפת,  או דודה מירי הבשלנית, נותרו לכם ימים בשבוע שתמחקו את הקלוריות העודפות בעזרת שני ימי הצום.

אפשרות שנייה לבעלי שומן בטני שגדל ממאכלי החגים, היא לבחור בדיאטת חלבונים, בה תאכלו ללא הגבלת כמות: גבינות רצוי עד 5%, דגים, ביצים, בשרים, ירקות, גרעינים, אגוזים, שקדים, במהלך היום בשלוש ארוחות עיקריות.

בדיאטת חלבונים מלווה בירקות ופיצוחים ללא מלח, תשרפו בשלב ראשון שומן בטני ללא תחושת רעב.  במקביל  לשריפת השומן הבטני, תשמרו על מסת השריר.

לסיכום:

שימו רגל על דוושת הגז, היכנסו להילוך, וסעו בהצלחה לעבר הבטן השטוחה.

השיטות מיועדות לאנשים בריאים.

במצבים של הפרעות בריאותיות, רצוי לקבל את אישורו של רופא המשפחה לתהליך.

מרגישים שאתם זקוקים לליווי אישי על מנת להצליח ולרדת במשקל ובהמשך לשמור עליו לאורך זמן?  לתאום פגישה איתי התקשרו כבר עכשיו: 03-7620620 | 052-2335502 .


ד"ר ברוריה טל - טל הבריאות, המרכז לתזונה נכונה.

38 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page