top of page

תות שדה - הפרי הנחשק

הוא אדום, מתוק, חושני, מרענן ומגרה. הוא גורם לנו לעונג והוא ישראלי. משתמשים בו כדי להרשים, לשדרג ארוחה, וכשהחורף בעיצומו, מחכים לו בתשוקה שיגיע.

כיום זני התות יותר עמידים למזיקים ולתהפוכות מזג האוויר ובזכות כך הם זקוקים לפחות חומרי הדברה מבעבר. ההדברה המשולבת בתותי "ביו", משלבת הגנה טבעית והדברה מסוג ובכמות הקרובה לפרי אורגני, באופן מיוחד בחורף. הפחתת חומרי הדברה, הופכת את התות לפרי טעים ובריא.


עם תחושת הביטחון שאל גופנו נכנס מזון איכותי, נשאלת השאלה האם הערך התזונתי משתווה לערכו הגסטרונומי. תשובה עדכנית קיבלנו מחוקרים במחלקת התזונה של בית ספר לרפואה – דיוויד גפן, שבאוניברסיטת לוס אנג'לס בקליפורניה, אשר בדקו את עוצמת נוגדי החמצון של פירות יער שונים. להזכירכם ככל שהפרי מכיל כמות גדולה יותר של נוגדי חמצון, יש לו יכולת גבוהה יותר להגן על הגוף, לחזק את המערכת החיסונית, לנטרל רעלים, לשפר את הבריאות, ולהצעיר את הגוף.

מבין כל פירות היער בחרו החוקרים לבדוק את תות השדה שמכיל עשרה סוגים של נוגדי חמצון חזקים, שהבולט שבהם הוא האנטוציאנין.

החוקרים גילו שלאנטוציאנין הייתה השפעה מרפאה חזקה ביותר על תאי חלל הפה, תאי המעי הגס, ותאי הערמונית בגברים.


התות הוא יחסית דל בקלוריות, מנת תות השווה לכוס תות שדה נקי חתוך (200 ג') = כ 60 קלוריות ומספקת כ 100 מ"ג ויטמין C המהווה מעל ל 100% מכמות הויטמין C המומלצת ליום.

אכילת תות (רצוי "ביו" או "הדברה משולבת"), בסלט, כקינוח, בעוגה, במסגרת כמות הפירות המומלצת ליום, תורמת לחיזוק המערכת החיסונית.


לתאום פגישה איתי התקשרו כבר עכשיו: ד"ר ברוריה טל 03-7620620, 052-2335502



14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page