top of page

על עצמות חזקות

סידן, ויטמין D, מגנזיום, סיליקון, חלבון, ופעילות גופנית, הם אלו שייצרו לכם את העצם החזקה והבריאה. זה מתחיל

עוד בשליש הראשון של ההיריון, איכות התזונה משפיעה על מסת העצם. לאימהות בהיריון מעל גיל 18 מומלץ לצרוך 1000 מ"ג סידן ליום, לילדים בגילאי 4-8 מומלץ לצרוך 800 מ"ג של סידן מדי יום, ואילו ילדים בגילאים 9-18 מומלץ לצרוך 1300 מ"ג ויטמין D.


על עצמות חזקות
על עצמות חזקות

כ 93% ממסת העצם בנשים מגיע לשיאה בערך בגיל עשרים, ואצל הגברים, השיא מגיע כמה שנים מאוחר יותר.

בנוסף לתזונה ופעילות גופנית משפיעים על מסת העצם גם הגיל, המין, והגנטיקה.


מה אומרת כל עצם?
מה אומרת כל עצם?

וויטמין D נחוץ כדי לספוג ולהשקיע את הסידן בעצם. רוב הוויטמין D מגיע לגוף עם החשיפה לשמש, אולם מצבי השמנה או השימוש הנפוץ בתכשירי הגנה מהשמש, מפחית את מקור הוויטמין D. תוסף של ויטמין D נחוץ כאשר הרמה בדם היא מתחת לנורמה.

פעילות גופנית משפיעה על חוזק העצמות עוד בגיל צעיר. פעילות גופני בתקופת הגדילה, מעלה את הסיכוי להשיג מסת עצם חזקה בגיל מבוגר.

לסיכום:

עודדו את הילדים להיות יותר פעילים. בהיריון בדקו שאתן צורכות את כמות הסידן הנכונה, לדוגמה - מצוין על גבי קופסת גבינה לבנה מה כמות הסידן ל 100 ג' גבינה, בדקו כמה גבינה אכלתם ליום והכפילו בהתאם. הגישו לתינוק לאחר שסיים את ההנקה מוצרי חלב פרה או כבשים או עיזים מועשרים בסידן. במידה וקיימת רגישות או אלרגיה למוצרי חלב פרה או כבשים או עיזים, מצאו פתרונות לסידן במוצרי סויה (לא בהיריון), ובמשקאות שאינם חלבון אך מספקים סידן כמו: משקה שקדים/אגוזים/אורז/שיבולת שועל. כמו כן טחינה משומשום מלא, תרד, כרוב.

גם אתם זקוקים לליווי אישי על מנת להצליח ולרדת במשקל ובהמשך לשמור עליו לאורך זמן? לתאום פגישה איתי התקשרו כבר עכשיו: 03-7620620 | 052-2335502 .


ד"ר ברוריה טל - טל הבריאות, המרכז לתזונה נכונה.


164 צפיות0 תגובות
bottom of page