top of page

הדיאטה הבריאה המהירה ביותר

שוב חזרנו אל הספורט במסלול מהמחשב אל המקרר בסגר החוזר. הפעם מחליטים, שלא מאפשרים את תוספת המשקל של הסגר.

מה לעשות?


האם יש דיאטה טובה ביותר ?
הדיאטה הבריאה המהירה ביותר

שתי השיטות שיורדים בהן הכי מהר במשקל, בעיקר בתחילת התהליך, הן דיאטות עשירות בחלבונים, ודיאטות של צום לסירוגין, כפי שפרסמו החודש חוקרים מאוניברסיטת הרווארד שבארה"ב.

החוקרים סקרו את כל סוגי הדיאטות הפופולריות שמוכרות כיום כמו: צום לסירוגין - Intermittent Fast Diet , דיאטות חלבונים כמו דיאטה קטוגנית, פליאו, אטקינס, דיאטות מתונות ויותר מאוזנות כמו דיאטה ים תיכונית, זון, אורניש, וללא גלוטן.


החוקרים השוו את קצב הורדת המשקל לתווך הקצר, לתווך הרחוק, וכן את השיפורים הבריאותיים, השינויים המטבוליים, ההורמונליים והרכב הגוף בדיאטות השונות. לתווך הרחוק מצאו החוקרים, שירידת המשקל הממוצעת וההתמדה בדיאטה, הייתה דומה בכל סוגי הדיאטות. מסקנת החוקרים שעדיפה דיאטה שתספק רכיבי תזונה איכותיים ובריאים, שתשפיע לטובה על הבריאות, והעיקר שתספק פחות קלוריות ממה שהגוף צריך לאורך זמן.

במחקר שהתקיים במרכז סגול לסינדרום המטבולי, במכון האנדוקריני שבמרכז הרפואי תל אביב על שם סוראסקי – איכילוב, מצאו חוקרים שדיאטה עשירה בחלבונים, ככל שהכילה יותר אשלגן, הורידו נבדקים עם השמנה בטנית יותר משקל.


ההמלצה שלנו, שלבו בין שתי השיטות המצליחות. במהלך השבוע אכלו תזונה עשירה בחלבונים, עשירה באשלגן, ויומיים לא רצופים בשבוע, התחילו את היום עם ארוחת בוקר משביע שלאחריה שתו מים, סודה, תה, קפה ללא חלב, ללא המתקה, וחזרו לאכול למחרת בבוקר, כלומר צום של 24 שעות יומיים בשבוע.

בדיאטה עשירה בחלבון בשילוב עם צום לסירוגין, יש לכם סיכוי גבוה יותר לשרוף יותר שומן, ולשמור טוב יותר על מסת שריר. במקביל ישנו סיכוי גדול יותר, לשמור על קצב שריפת האנרגיה של הגוף.

בשלבים מתקדמים יותר של תהליך הורדת המשקל, מומלץ לגוון בבחירות התזונתיות ולאמץ שיטות דיאטטיות אחרות, שכן מציינים החוקרים ירידת משקל דומה בדיאטות השונות בתווך הרחוק של התהליך.

דוגמה למזונות עשירים בחלבונים.


מזונות חלבוניים שמתאימים לארוחות בוקר וערב: גבינות לבנות עד 5% ללא חומר משמר, גבינה צהובה 9% ללא חומר משמר, טופו במרקם קשה, חביתה מביצה בתוספת חלבון ביצה (לבן), יוגורט 25 ג' חלבון, לחם פשתן של ביכורים.

מזונות חלבוניים שמתאימים לארוחות צהרים או ערב: דגים (הם העשירים ביותר באשלגן), העדיפו את הדגים הישראלים הטריים שמספקים כמות נאותה של אומגה שלוש ביניהם הברמונדי, הבורי, הפורל, הלברק. דגים עשירים בחלבון דלים באומגה 3 : אמנון, דניס, קרפיון, בס.

כמו כן, הבשרים עשירים באשלגן והעדיפים הם העוף, ההודו, ובסוף הבקר ללא שומן בגריל או אפוי או מבושל.


מבין הלחמים, לחם פשתן של "ביכורים" הוא עשיר בחלבון ודל בפחמימות. לפי היצרן מכיל כ 9 ג' חלבון בפרוסה בגודל רגיל, וכ 1 ג' פחמימה.

עשירים באשלגן הם ירקות מכל הסוגים. העשירים ביותר הם העלים למיניהם כמו עלי ביבי, תרד, חסה אדומה, ושאר עשבי התיבול.

לסיכום, דיאטה עשירה בחלבונים, עשירה באשלגן בשילוב יומיים לסירוגין צום של שעות 24, תאפשר לכם לפחות בתחילת התהליך, להשיג את הבטן השטוחה מהר יותר.

מרגישים שאתם זקוקים לליווי אישי על מנת להצליח ולרדת במשקל ובהמשך לשמור עליו לאורך זמן? 

לתאום פגישה איתי התקשרו כבר עכשיו: 052-2335502.


ד"ר ברוריה טל - טל הבריאות, המרכז לתזונה נכונה

315 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page