top of page

איך תיפרדו מהשומן הבטני שהצטבר בקורונה? 🌹


כל אחת ואחד מאתנו חווה את השנתיים האחרונות של תקופת הקורונה בתוספת משקל קטנה או גדולה. לא מפתיע שחוקרים משלושה מרכזים רפואיים בעולם: פינלנד, אוסטריה, וארה"ב, מצאו בבדיקת מדגם של 15,000,000 נבדקים (מספר נבדקים כמעט כפול ממספר תושבי ישראל), עליית משקל בעקבות הקורונה בשנתיים אחרונות. עליית המשקל הופיע גם באנשים רזים ובאנשים עם עודף משקל.


כ-39% מהנבדקים הוסיפו משקל יותר מ 1 ק"ג, 25% הוסיפו כמשקל עד 5 ק"ג, 10% הוסיפו משקל מעל 5 ק"ג, 2% הוסיפו כ -12 ק"ג.

החוקרים מציינים שעליית המשקל הופיע בכל שכבות האוכלוסייה, גם בקרב אלו עם הנטייה להשמנה וגם בקרב האוכלוסייה הרזה.


אז למה זה קורה?


החוקרים מסבירים שבתקופת הקורונה הלחץ הנפשי תרם כפי הנראה לשחרור הורמון הסטרס - הקורטיזול שבמוח. מצב הורמונלי זה מגביר את הכמיהה לפחמימות, לסוכרים ולאכילת מזון שמגביר את התאבון ומגביר את ייצור השומן.

הורמון הסטרס - הקורטיזול, מגביר את ייצור השומן באזור הבטן, ועליית המשקל מובילה לסוג של השמנה בטנית. להזכיר שהשומן הבטני הופך להיות שומן דלקתי , מהסוג שמזרז את הופעת הסוכרת, שומנים מוגברים בדם, יתר לחץ דם, ופוגע בסופו של דבר בהגנה הלבבית.


מה עושים?

ממליצה להשתלט על התופעה בשיטת Intermittent Fasting" " שפירושו בעברית: צום לסירוגין.

יש לכם שתי אפשרויות אפקטיביות, שמאפשרות לכם לאכול רגיל, לא דיאטה, בשעות מסוימות ביום, ובשעות אחרות לא לאכול בכלל.


אפשרות ראשונה:

פעמיים בשבוע בימים לא רצופים, אכלו ארוחת בוקר מלאה משביע, לאחר מכן שתו מים, תה, קפה ללא חלב ללא המתקה, סודה ללא תוספות. במידה ובערב הרעב בלתי נסבל, אכלו ביצה קשה או חביתה או דג או חזה עוף. זה יקל על תחושת הרעב ולא יקלקל את שריפת השומן הבטני.


אפשרות שניה:

אכלו במשך שמונה שעות ביום, בחלק הראשון של היום, כלומר ארוחת בוקר וצהרים, ולאחר מכן שתו מים, תה, קפה ללא חלב ללא המתקה, סודה ללא תוספות. במידה ובערב הרעב בלתי נסבל, אכלו ביצה קשה או חביתה או דג או חזה עוף.


קבלו טיפ:

ככל שתצליחו לשלב יותר מזון חלבוני בתפריט, תצליחו לשרוף יותר שומן בטני. שילוב של ירקות, פירות בתפריט, יגביר את אספקת נוגדי החמצון הטבעיים, שיסייעו בשריפת השומן הבטני ובהפחתת הדלקתיות שלו.


רוצים לקבל ליווי אישי על מנת להצליח ולרדת במשקל ובהמשך לשמור עליו לאורך זמן?

💖ד"ר ברוריה טל

📞03-7620620, 052-2335502



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page